Results

Adi Dassler Brand Center (ADBC)

CLIMAPLUS PARSOL

Firma Glassolutions dostarczyła szklaną elewację dla nowego budynku głównego Adidasa w ośrodku Adi Dassler Brand Center (ADBC), która nadaje mu wygląd czarnego monolitu. Głównym motywem konstrukcji o nazwie „Black Crystal” (czarny kryształ) jest czas: z zewnątrz wyraża ponadczasowość, natomiast od wewnątrz - czas przemian.


Opis

W 2006 r. austriackie studio architektoniczne Querkraft opracowało projekt nowego ośrodka korporacyjnego marki Adidas oraz budynku centralnego przeznaczonego na organizację imprez, prezentacji, pokazów produktów i spotkań. Ośrodek Adi Dassler Brand Center (ADBC) został stworzony z myślą o odzwierciedleniu niezmiennych wartości marki: czarny kryształ podkreśla jej niezależność od innych trendów. Czarna monolityczna struktura szkła wyraża mistyczny spokój marki, a arena mieszcząca się wewnątrz budynku - jej zorientowanie na postęp, łącząc jednocześnie walory otoczenia i architektury.


Wykorzystane produkty

Hala w ośrodku ADBC zajmująca powierzchnię 5000 m² charakteryzuje się prostą strukturą na zasadzie szkatułki włożonej w szkatułkę. Zewnętrzna warstwa stanowi strukturę ze szkła i stali, a wewnętrzna została wykonana z prefabrykowanego betonu.

Oglądając budynek z zewnątrz w ciągu dnia można zobaczyć jedynie ogromny lity czarny blok połyskujący w słońcu. Niewidoczne są nawet drzwi! Szklaną fasadę wykonano za pomocą systemu VARIO opartego na szarym szkle PARSOL, które nadaje budynkowi elegancki wygląd idealnie podkreślający tożsamość marki Adidas. Z drugiej strony, wnętrze musiało być w miarę możliwości wolne od wszelkich krzykliwych elementów, aby budynek można było łatwo przystosować do poszczególnych wydarzeń.  W strefie foyer mieści się zagłębiona główna arena z kilkoma rzędami ławek, na przeciwko których - na ścianie o szerokości 150 m - 24 projektory wyświetlą materiały filmowe, czyniąc to miejsce najszerszym kinem na świecie z dźwiękiem wprost zapierającym dech w piersiach.


Dodatkowe informacje

Konstrukcja centralnego budynku Adidasa wyraża doskonałe połączenie ponadczasowej tożsamości firmy z zewnątrz oraz ciągłe dążenie do rozwoju w zakresie sportu i nowych technologii od wewnątrz. Ponadto, wnętrze budynku stanowi wielofunkcyjne środowisko umożliwiające klientom, pracownikom i innym gościom wykorzystanie obszernej areny zarówno w celach rozrywkowych, jak i organizowania nieformalnych spotkań.


Produkty

CLIMAPLUS PARSOL

Szkło przeciwsłoneczne w szybach zespolonych

„W planowaniu fasady ogromnym wyzwaniem technicznym było stworzenie jednolitej, przezroczystej i płynnej konstrukcji, która otacza wszelkie przestrzenie w budynku - dla gości czy magazynowe - niczym szklany klosz. „Czarny kryształ” zaprojektowano jako konstrukcję płaską, przezierną, o dużej skali i ostrych krawędziach bez połączeń kompensacyjnych lub sekcji”.

Querkraft Architekten

Podoba Ci się ta realizacja?