Results

BMW World Monachium

Nowy dynamiczy i innowacyjny design

Otwarta architektura oraz szklana fasada rozświetlają wewnętrzną przestrzeń otwierają centrum BMW World na zewnętrzne otoczenie, tworząc idealną harmonię między samym budynkiem a sąsiadującym z nim Olympia Park.


Opis

W odważnym projekcie wiedeńskich architektów COOP HIMMELB(L)AU budynek BMW World Monachium wkomponowuje się w swoją słynną okolicę w sposób prawdziwe wizjonerski i wyznaczający nowe trendy. Emocjonujący charakter konstrukcji wyznacza futurystyczny dach zawieszony nad elastycznymi i przezroczystymi przestrzeniami wystawowymi. Wzrok niewątpliwe przykuwa niesamowita fasada o podwójnym stożku, wywołująca wprost piorunujące wrażenie. Szklaną i stalową konstrukcję przypominającą tornado, zakręcającą ku górze i kończącą się na dachu zawieszonym w powietrzu niczym obłok, wykonano dzięki dynamicznemu odkształceniu dwóch kondygnacji wsporczych stanowiących główną podporę dachu.


Wykorzystane produkty

W 2000 roku, w pobliżu siedziby korporacji oraz muzeum BMW, Grupa BMW postanowiła wybudować centrum przeznaczone do dystrybucji samochodów i prezentacji dorobku marki. Jeden z głównych pomysłów zakładał dodanie nowego elementu do istniejącego kompleksu obejmującego wieżę BMW oraz muzeum w celu stworzenia przestrzennego, prestiżowego i budującego tożsamość marki zespołu architektonicznego. Rozważania te doprowadziły do opracowania ostatecznego projektu przewidującego dużą przezroczystą halę z rzeźbionym dachem i podwójnym stożkiem.

Stworzenie budowli o tak niezwykłym kształcie było niezwykle wymagającym zadaniem pod względem geometrii i precyzji elementów fasady. Aby je zrealizować, firma Glassolutions wykonała 900 różnych trójwymiarowych szyb z bezpiecznego szkła izolowanego, aby pokryć około 2850 m2 powierzchni. W celu uniknięcia zielonkawego odcienia typowego dla szkła typu float, jako główny materiał zastosowano szkło DIAMANT o niskiej zawartości tlenku żelaza. Do największych wyzwań w zakresie dostawy łącznie 12 400 m² szkła należały organizacja logistyczna, urozmaicony charakter 26 kompozycji szkła oraz zróżnicowane kształty szyb. Instalacja każdej szklanej sekcji musiała być zaplanowana w jak najmniejszym detalu. Na wyjątkowy i imponujący wygląd centrum BMW World w Monachium składa się połączenie praktycznie wszystkich produktów dostępnych w gamie Glassolutions - DIAMANT, STADIP, SERALIT itd.


Dodatkowe informacje

Od otwarcia centrum BMW World, w budynku prezentowane są zróżnicowane wystawy oraz oferty dystrybucji pojazdów.

Na samym początku firma spodziewała się ok. 800 000 odwiedzających rocznie, jednak ostatniego lata ich liczba osiągnęła aż 10 milionów. Jak utrzymuje BMW, co roku około 2,2 miliona gości przekracza próg drzwi tego niezwykłego budynku, czyniąc go najbardziej popularną atrakcją turystyczną w Bawarii.

Podoba Ci się ta realizacja?