W 2000 roku, w pobliżu siedziby korporacji oraz muzeum BMW, Grupa BMW postanowiła wybudować centrum przeznaczone do dystrybucji samochodów i prezentacji dorobku marki. Jeden z głównych pomysłów zakładał dodanie nowego elementu do istniejącego kompleksu obejmującego wieżę BMW oraz muzeum w celu stworzenia przestrzennego, prestiżowego i budującego tożsamość marki zespołu architektonicznego. Rozważania te doprowadziły do opracowania ostatecznego projektu przewidującego dużą przezroczystą halę z rzeźbionym dachem i podwójnym stożkiem.
Stworzenie budowli o tak niezwykłym kształcie było niezwykle wymagającym zadaniem pod względem geometrii i precyzji elementów fasady. Aby je zrealizować, firma Glassolutions wykonała 900 różnych trójwymiarowych szyb z bezpiecznego szkła izolowanego, aby pokryć około 2850 m2 powierzchni. W celu uniknięcia zielonkawego odcienia typowego dla szkła typu float, jako główny materiał zastosowano szkło DIAMANT o niskiej zawartości tlenku żelaza. Do największych wyzwań w zakresie dostawy łącznie 12 400 m² szkła należały organizacja logistyczna, urozmaicony charakter 26 kompozycji szkła oraz zróżnicowane kształty szyb. Instalacja każdej szklanej sekcji musiała być zaplanowana w jak najmniejszym detalu. Na wyjątkowy i imponujący wygląd centrum BMW World w Monachium składa się połączenie praktycznie wszystkich produktów dostępnych w gamie Glassolutions - DIAMANT, STADIP, SERALIT itd.